weer thuis

Deze ochtend rijden er al heel vroeg combinaties weg, zullen allemaal wel in de file hebben gestaan. Wij rijden om 09.00 uur weg om na 2 uur rijden zoeken we een plekje voor een sanitaire stop. Helaas dit is moeilijker dan gedacht het staat vol met vrachtwagens zelfs op de camper en caravan plaatsen. Na 5 parkeerplaatsen op en af gereden te zijn kunnen wij onze combinatie achter een kleine vrachtwagen zetten. Ondertussen zijn we wel 3 uur verder, we eten en drinken wat om te zien hoe ander personen hun personenwagens gewoon overal neerzetten zodat zelfs vrachtwagens nergens meer heen kunnen. Even later komt er een vrachtwagen aan die zijn wagen zo moeten neerzetten dat de personenwagens niet meer weg kunnen. Niet veel later komt de eerste bestuurder die weg wil, dus vrachtwagen weer naar achter, dit moet niet te lang duren want wij willen ook weg. Na wat heen er weer gereden te hebben zijn alle personenwagens weg en kan de chauffeur zijn combinatie goed neerzetten. Wij proberen achteruit de parkeerplaats te verlaten, data lukt pas na de tweede poging om dat het verkeer gewoon voorbij raast. Na een stop van 2 uur kunnen we weer verder rijden om vervolgens bij Frankfurt in de volgende file te rijden. Na 3 uur file zijn we weer onderweg, om vervolgens bij Hückelhoven via een omleiding op weg 46 te komen, waarna we weer vrolijk van de weg worden afgestuurd om een andere route te volgen. Gelukkig is dit van korte duur en rijden we via 46 en L117 richting huis waar we 17.00 arriveren. Het was een heel vermoeiende dag. Maar we kijken terug op een mooie vakantie weer veel oude vrienden en kennissen gezien. Ook weer veel nieuwe mensen leren kennen.

Vermoeiende dag

Wij vertrekken om 09.15 van de camping eerst tanken we in het dorp Eging am See, daarna rijden we de snelweg op. Om niet veel later in een file te belanden na meer dan 1 uur kunnen we weer doorrijden, om even later de volgende file in te rijden. De gehele weg is een ramp maar gelukkig is afrit 66 weer open. Wij tanken voordat we de camping oprijden om 17.00 staan we op ons plekje. Gelukkig hebben we de aardappels al voor gekookt, dus die hoeven alleen maar gebakken te worden. Het was een vermoeiende dag dus we liggen redelijk op tijd in ons bedjes.

op naar Duitsland

We betalen de camping, alleen heel vreemd het moet contant omdat de kosten volgens de beheerder van de camping bij bank te hoog zijn, toch eens na vragen. Om 09.45 rijden we de camping af. We krijgen een melding via de radio dat we rekening moeten houden met een file bij de grens voor een extra controle. Dit valt gelukkig mee, we rijden alleen een kilometer of 5 60 Km en wat later 50 Km. Het gelijk doorrijden bij de grenzen is over, bij alle grensovergangen EU wel te verstaan, Bij Servië en FYROM konden we bijna gelijk doorrijden. Rond 11.45 stoppen wij op een kleine parkeerplaats, de grote zijn meestal vol met vrachtwagens. Na een kopje koffie rijden we door naar onze volgende pleisterplaats, het is nog maar 124 Km naar de camping. Net voor 14.00 rijden we de camping op, er is niemand bij de receptie, dus we zoeken alvast een plekje. Om 14.15 pakken wij de stoelen en zitten we heerlijk buiten en drinken een koel drankje, Daarna doe we wat huishoudelijke klusjes en ik bak een brood voor onderweg. Rond 16.00 lopen we voor de 2de keer naar de receptie en gelukkig er is iemand en wij worden ingeschreven. Het weer is heerlijk maar toch kan je zien dat ze hier ook veel regen hebben gehad. Hier en daar zie de sporen van camper banden en autobanden in het gras. Ook is er veel grind gestort op verschillende plekken voor een hardere ondergrond.

30th PARTY

Ben al vroeg wakker, dus doe maar een spelletje totdat Leo wakker wordt. Als Leo gaat douchen maak ik thee en ruim alvast het slaapgedeelte op. Daarna ontbijten wij op ons gemak, dan straks  alleen nog de pootjes in draaien de kabel op te rollen en de caravan op het pad zetten met de mover. Om 09.00 rijden wij van de camping richting Oostenrijk. Bij de grens Hongarije – Oostenrijk (11.00) stoppen wij om koffie te drinken en een vignet te kopen.

Wij verwachten rond 13.30 op de camping aan te komen, als we Sankt Polten in rijden eerst maar even tanken. Als we bij het tankstation weg rijden passeert ons een ander combinatie, deze slaat bij de stoplichten af (navigatie laat je dan door een woonwijk rijden) wij zijn hier gelukkig al eerder geweest en kennen een makkelijker weg. Als we bij de camping komen rijdt de andere combinatie net naar de slagboom, maar helaas zit een briefje op slagboom gesloten van 13.00 tot 15.00 uur. De ander combinatie draait de parkeerplaats op en wij parkeren onze combinatie voor de slagboom. Niet veel later komt de beheerster aan en opent de slagboom. Na het inschrijven staan binnen een half uur op ons plekje en zitten we aan de koffie. Dan eerst even Kevin feliciteren die wordt vandaag 30, morgen is een groot feest omdat beide buurtjes dit jaar 30 zijn geworden. Leo zet de schotel op, daarna kijken wij de wedstrijd Argentinië - Frankrijk Proost Kevin en Laura

Muggen invasie

We zijn vroeg wakker er komen er achter dat de muggen populatie nog steeds aanwezig is. Dus moet de vliegenmepper maar weer zijn werk doen, ze zitten werkelijk overal en kruipen overal tussen. Rond 09.30 rijden we van de camping af richting Hongarije maar eerst nog even tanken. Om 12.00 uur staan wij bij de grens en ja hoor er staat al weer een behoorlijke file, dit kan nog wel eens lang gaan duren. Na één uur zijn we de grens over, tjonge tjonge geen idee waarom het zo lang duurt, zou met de grenzen wat eenvoudiger moeten gaan. Maar ja misschien ook maar goed dat ze controleren, want je ziet in Servië nog steeds vluchtelingen langs de weg lopen die op zoek zijn naar een ander bestaan. Onderweg zo ter hoogte van Keskemet begint het op eens heel hard te waaien en hard te regen we verminderen vaart maar nog geen paar minuten later is het over en rijden we weer de caravan snelheid. De weg naar de camping is gelukkig klaar maar het is nog steeds een druk weggetje er komt een grote vrachtwagen vanaf een terrein rijden die geen aanstalten maakt om te wachten. Maar ja de weg is te smal om een vrachtwagen en een auto met caravan te laten passeren, na wat gemopperd en gesjor aan zij spiegels rijdt een stukje achteruit, Dit is helaas niet genoeg omdat er ook nog geparkeerde auto’s staan, dan draait hij terug het terrein op en kunnen wij de om 15.30 de camping op rijden. Wij installeren ons tussen 2 andere Nederlanders in, die avond eten wij in het restaurant, na eerst nog eens wat muggen naar de muggenhemel te hebben gestuurd. Het internet is zo goed geworden dat we via de computer het nieuws en de 2de helft van Duitsland – Zuid Korea kunnen zien. Ondertussen heeft zusje Corry de trouwkaart gestuurd en ik probeer via de website in te loggen, helaas dat lukt niet dus stuur ik maar een emailtje naar de Ceremoniemeesters. Na nog wat muggen gejaagd te hebben gaan we slapen.

Engeland - België

Heeft vannacht geregend de sporen zijn goed zichtbaar op het grasveld, gisteren avond zijn er nog 2 combinaties bijgekomen, deze vertrekken al weer vroeg. Wij ontbijten op ons gemak en doen wat boodschapjes en tanken alvast voor de volgende dag. Ook maken we kennis met de overburen die zijn na vele jaren weer terug bij Flamingo. Door de regen is de grond aardig verzadigd geraakt. Gelukkig schijnt de zon ook regelmatig dus de grond zal wel gauw opdrogen. In de middag zwemmen we heerlijk in het zwembad, koken dit keer zelf en kijken naar Engeland – België. Rond 23.00 liggen we in bed.

De Terugweg - camping Enigma

Eerst nog even brood kopen voor onderweg, daarna betalen en gedag zeggen aan iedereen die we kennen of ontmoet hebben op de camping. Om 10.30 (Griekse tijd) rijden wij van de camping richting de grens. Wij stoppen nog even net voor de grens op een parkeerplaats en drinken en eten wat, zodat we in ruk door Macedonië kunnen rijden. Daar aangekomen is er een file, het gedrang en voor piepen is niet normaal. Wij komen er achter dat we de verkeerde laan hebben gekozen en proberen om naar de goede over te schakeen, dit is al een gevecht op zich zelf, want als je alleen met een auto rijdt en niet zo moeilijk maar als zoals wij met een caravan erachter . Gelukkig is er een aardige Griek die zijn auto dwars op de weg zet en ons gebaart als eerste in te voegen, dit lukt en na een uur zijn we eindelijk door de Griekse grens nu nog de Macedonische, dit gaat gelukkig wat sneller. Maar het wachten in de file en het goed manoeuvreren door de nauwe rijen van auto’s is toch vermoeiend geweest, zodat we een extra stop maken. Daarna brengt Google maps ons feilloos naar Vranje, dus eerst maar even tanken en dan door naar camping Engima. Daar aangekomen worden we hartelijk ontvangen door Marco, wij installeren ons en zien veel mensen die ook op camping Poseidon stonden. Wij betalen voor ons plekje en kleden ons om het is hier een stuk kouder dan in Griekenland . Die avond eten we in het restaurant Servische steak en salade en ik heb Chinese kip, het smaakt ons voortreffelijk en na het eten drinken wij nog een kopje koffie in ons rijdend huisje. Niet veel later liggen wij in ons bedje.

Inpakken etc.

Gelukkig is het slechte weer uitgebleven ook ze zee is weer rustig, dat was gisteren wel anders. Wij ontbijten en doen eerst de huishoudelijke klusjes. Daarna zet Leo de fietsen op de dissel en ik pak alles wat naar de auto kan. Leo maakt de auto schoon, die ziet er niet uit, maar ja dat heb je met al die bomen.

Wij doen nog de laatste boodschappen bij Hercules en Stana. Ook kijken we weer voetbal dit keer Engeland- Panama