griekenlandoverdeweg.reismee.nl

reisdag 4 en 5

29-04-2018

We hebben wederom heerlijk geslapen, en vertrekken om half tien naar Erd in Hongarije. De reis verloopt voorspoedig en rond 12 uur zijn we bij de grens, het is moeilijk om een plaatsje te vinden met de caravan, dus wij zetten de combi maar op 2 autoplaatsen. Kopen een tol vignet en rijden naar de volgende parkeerplaats om te lunchen. Gelukkig is er een plekje, dit is het verleden wel eens anders geweest. Vol goede moet beginnen we aan de laatste 160 Km, de temperatuur blijft maar stijgen het is ondertussen 29-30 graden, alles gaat voorspoedig en  Google maps brengt ons feilloos naar de straat van de camping. Daar aangekomen zien we dat de straat nog niet klaar is na een jaar, er staat zelfs een bord verboden in te rijden, alleen zou dat handiger zijn als ze dat van te voren even hadden aangegeven. Nu stonden we al in de straat, dus maar geparkeerd aan de rechte zijde en even naar de camping gelopen, die was gelukkig open. We worden begroet door de eigenaren en Leo haalt de combi op, we installeren ons. We komen erachter dat we alleen buiten wifi kunnen ontvangen. Ik maak broccoli met aardappels en kip, we nuttig heerlijk buiten onder ons nieuwe luifel. Als we afgewassen hebben en heerlijk aan een kopje koffie zitten, begint het te donderen in de verte, we maak ons klaar voor het slechte weer, maar gelukkig blijft het alleen maar bij het gedonder. Het had geen zin op de schotel op te zetten, teveel bomen dus we proberen het maar via de computer, hiervoor hebben we wel de versterker nodig, nadat we die uit het raam hebben gehangen is de ontvangst prima.

30-04-2018

Tijdens het ontbijt begint het weer te donderen, er volgt een hevige regenbui van 5 minuten daarna schijnt de zon weer volop. Vandaag maar even boodschappen doen we zijn door het brood heen en het drinken is ook hard gegaan met deze temperaturen. Rond 10.00 rijden we naar het centrum van het dorp Erd om inkopen te doen. Met veel moeite vinden we een parkeerplaatsje want het is erg druk bij de Lidl, morgen is er een nationale feestdagen en dan is alles dicht. Als we onze inkopen hebben gedaan rijden we ook nog even naar de een tank station om diesel te tanken. Een uurtje later zijn we weer bij ons slaapdoosje en installeren ons lekker buiten met een kopje koffie de temperatuur is dan al weer 26 graden. Leo maakt de ruiten van de auto schoon en ik kook alvast de Bami voor vanavond. Verder doen we deze dag niet veel, hebben en vrije dag genomen van de vakantie. Rond 18.00 eten wij en daarna de afwas, wij klappen de stoelen en tafel in en rollen het luifel op. Als wij later een kopje koffie drinken begint het weer te rommelen, maar de bui drijft over  en even later komt de regen met bakken uit de hemel en een hevig omweer barst los. Wat een mazzel alles is gelukkig droog in gepakt. Tijdens deze hevige regen en onweersbui komt er nog VW camper de camping oprijden, even later is alles weer voorbij en is de rust weder gekeerd, hier en daar valt nog wat water uit de bomen. Wij kijken nog even hoeveel Km het naar de grens is en rond 23.00 trekken wij de dekens over onze oren.

Trudy

Wat een gezellig verslag weer . Lieve groetjes uit een zonnig Boukoul