griekenlandoverdeweg.reismee.nl

Paardenfestival

Vandaag is het Hemelvaartdag hier en dan wordt het Paarden festival gehouden in Kala Nera. Maar eerst nemen wij contact op met Laura en horen dat het in het dorp weinig van het slechte weer heeft gemerkt, wel lees ik dat een staartje van het noodweer Herkenbosch heeft bereikt. Wij ontbijten en doen wat huishoudelijke klusjes en dan is het al tijd om naar Kala Nera te vertrekken. Leo tuigt de fietsen op en om kwart voor elf vertrekken we naar het festival. Als we daar aankomen is het al heel erg druk we stallen onze fietsen aan een bord en vast aan elkaar/ Het laatste stukje lopen wij, we vinden een plaatsje op een van de terrassen en wachten af hier en daar zijn al wat ruiters met hun paarden in de weer, ook ligt de straat vol met paardenpoep, maar hiervoor zijn een aantal vrijwilligers die dat regelmatig opruimen. Regelmatig klinkt er schril fluitje, zodat mensen achter de linten blijven als de paarden voorbij galopperen. Dat er nog niemand ondervoet is gelopen is allemaal te danken aan de veiligheid en de ervaren ruiters. Want geloof me er zijn maar weinig mensen die de weg vrijmaken als er weer een ruiters in aantocht zijn. Onder het genot van een Frappé bekijken wij de ruiters en hun paarden, Dan worden alle deelnemers voorgesteld en komen een voor een voorbij nog wat later komen de pappas en begint het gebed, dit is voor sommige toeristen nog al langdradig, het verbaasd me elke keer weer hoe onbeschoft sommige toeristen zich gedragen en dan schaam je je dat het je eigen landgenoten zijn. Wij besluiten om weer richting camping te gaan maar niet voordat we een lekker broodje bij de bakker hebben gehaald. Dit keer is het Kip met olijven en als toegift krijgen wij nog een stuk brood met fetakaas.. Bij de caravan wordt gauw de tafel gedekt en wordt het broodje genuttigd en als altijd is het weer heerlijk broodje. De broodjes zijn zo goed gevuld dat wij er een maaltijd aan hebben. Na uit gebuikt te zijn nemen we ook nog een duik in de zee en het water is weer heerlijk.