griekenlandoverdeweg.reismee.nl

Lemper maken

Onze buurtjes vertrekken weer, de meeste zijn op doorreis en blijven hier maar 2 tot 3 dagen. Het is een komen en gaan van campers, ook komt er weer een Nederlands stel aan met een behoorlijk grote camper. Ik begin met het maken van Lemper en Marineer de sate ook pellen we 500 gram pindas voor de pindasaus. Even later komt Theo een praatje maken, ben dan net de Lemper aan het rollen, dus douw hem gelijk een lemper in zijn handen. Die middag komt Sonja de vrouw van Theo even langs voor het recept en terwijl wij staan te praten komt de vrouw van de camper ook aan, bijna in snikken verteld ze dat ze al veel geld kwijt is aan het internet met haar mobiele telefoon en ook dat ze ieder keer het internet niet op kan. Gelukkig heeft Sonja ook een Apple telefoon, dus die helpt haar, ze had al met Nederland gebeld maar toen ze het geluid harder wilde zetten, was ze de verbinding kwijt. Ook vertelde ze dat ze steeds opnieuw moest inloggen omdat ze van een andere locatie had ingelogd. Wij vertelde ze dat zolang ze op de camping is wifi kan gebruiken. Al doende komen wij erachter dat ze alles met de telefoon doet via het mobiele netwerk, dus geen wonder dat ze veel geld kwijt is. Maar ze wil of kan het niet veranderen omdat ze bijna niet op een camping staan. Wij vertellen haar nog dat het dan wel heel duur kan worden, als ze het internet blijft gebruiken, voor spotify, Radio, ook gebruikte ze een app om camperplaatsen te vinden. Afijn even later verteld ze dat alles het weer doet, om 10 minuten later weer in de mineur stemming zijn omdat het weer niet werkt. Ze verteld ook nog even tussendoor dat haar man beginnende Alzheimer heeft en dat nu alles op haar neer komt, ik raad haar aan om als ze thuis is bij een ouder vereniging een cursus te doen voor digitale apparaten, zoals mobiele telefoon en tablet.