griekenlandoverdeweg.reismee.nl

Stroomhaspels

Als Leo een broodje haalt wordt er verteld dat er vanmiddag om 12.00 uur Griekse kookles wordt gegeven hij weet alleen niet welk gerecht. Als we daar om 12.00 komen zitten we met de kortste keren met heel veel Nederlanders aan tafel. Het gerecht is Spetzaofai, een gerecht wat afkomstig is van Pilion, wij hebben dit al geleerd in 2015 toen wij ook op deze camping waren. Niet veel later heeft iedereen een bordje eten met een glaasje Tsipero erbij. Maar wij nemen maar een duik in het zeewater om wat verkoeling te zoeken, maar het was nog lang gezellig in de Taverne. Als we later bij ons plaatsje staan staat de buurman uit Zwitserland zenuwachtig aan alle kabels te voelen en te verplaatsen, hij heeft geen stroom, maar wij wel, dus het zit in zijn aansluiting ergens. Dus kastje open en maar met de schakelaars spelen, vrouw blijft maar roepen dat het donker blijft binnen, dus Leo gaat maar even helpen. Wat je hier veel ziet is dat de mensen haspels gebruiken maar die niet helemaal afrollen, wat met deze temperaturen niet verstandig is. De kabel wordt te heet en als er dan ook nog een thermische beveiliging tegen oververhitting op zit die zijn werk doet dan heb je geen stroom meer. Nadat de het knopje weer is ingedrukt hebben ze weer stroom