griekenlandoverdeweg.reismee.nl

Spelletje Petanque

Precies om 10.00 staat Carol voor de deur om een spelletje petanque te spellen, ze was vooruit gestuurd door Alan, die is nog even aan de telefoon Ook verteld ze dat Mutley a.s. dinsdag om 11.00 geopereerd wordt in Volos. Leo is tussen door nog even op de fiets wat groenten wezen halen voor de soep en het avond eten. Wij spellen een spelletje Petanque terwijl de soep lekker staat te trekken. Ietsje later komen een paar camping gasten kijken naar ons spelletje, het zijn de buurman en buurjongen van Alan uit Rusland. Hier heeft gisteren avond een whisky test mee gedaan, zij kennen het spel niet en Alan legt uit hoe het werk waarna de zoon het vertaald naar het Russisch. Ondertussen wordt het weer erg heet alleen de Jilley’s schijnen er geen last van te hebben want ze verslaan ons, nadat de stand 12 -5 is beginnen ze ons in te halen en ze winnen met 12-13. Na het spel nemen we vlug een duik in de zee, na 1 ½ uur aan het strand te hebben doorgebracht zien we in eens aan de andere kant van de baai een heel donkere regen lucht aankomen. Dus hop hop terug naaar de caravan en alles dicht maken en zoveel mogelijk opruimen. Als we het luifel inrollen (ut voorzorg) begint het te regen grote druppels vallen uit de lucht, nadat alle dakramen zijn gesloten, halen we ook nog even de was binnen van de Harley rijders, dit doen we in een plastic zak en schuiven het in hun voortentje. Als ze terug komen schijnt de zon weer, maar zelf waren ze in de bergen en hebben het ook niet droog gehouden.