griekenlandoverdeweg.reismee.nl

De Terugweg - camping Enigma

Eerst nog even brood kopen voor onderweg, daarna betalen en gedag zeggen aan iedereen die we kennen of ontmoet hebben op de camping. Om 10.30 (Griekse tijd) rijden wij van de camping richting de grens. Wij stoppen nog even net voor de grens op een parkeerplaats en drinken en eten wat, zodat we in ruk door Macedonië kunnen rijden. Daar aangekomen is er een file, het gedrang en voor piepen is niet normaal. Wij komen er achter dat we de verkeerde laan hebben gekozen en proberen om naar de goede over te schakeen, dit is al een gevecht op zich zelf, want als je alleen met een auto rijdt en niet zo moeilijk maar als zoals wij met een caravan erachter . Gelukkig is er een aardige Griek die zijn auto dwars op de weg zet en ons gebaart als eerste in te voegen, dit lukt en na een uur zijn we eindelijk door de Griekse grens nu nog de Macedonische, dit gaat gelukkig wat sneller. Maar het wachten in de file en het goed manoeuvreren door de nauwe rijen van auto’s is toch vermoeiend geweest, zodat we een extra stop maken. Daarna brengt Google maps ons feilloos naar Vranje, dus eerst maar even tanken en dan door naar camping Engima. Daar aangekomen worden we hartelijk ontvangen door Marco, wij installeren ons en zien veel mensen die ook op camping Poseidon stonden. Wij betalen voor ons plekje en kleden ons om het is hier een stuk kouder dan in Griekenland . Die avond eten we in het restaurant Servische steak en salade en ik heb Chinese kip, het smaakt ons voortreffelijk en na het eten drinken wij nog een kopje koffie in ons rijdend huisje. Niet veel later liggen wij in ons bedje.