griekenlandoverdeweg.reismee.nl

op naar Duitsland

We betalen de camping, alleen heel vreemd het moet contant omdat de kosten volgens de beheerder van de camping bij bank te hoog zijn, toch eens na vragen. Om 09.45 rijden we de camping af. We krijgen een melding via de radio dat we rekening moeten houden met een file bij de grens voor een extra controle. Dit valt gelukkig mee, we rijden alleen een kilometer of 5 60 Km en wat later 50 Km. Het gelijk doorrijden bij de grenzen is over, bij alle grensovergangen EU wel te verstaan, Bij Servië en FYROM konden we bijna gelijk doorrijden. Rond 11.45 stoppen wij op een kleine parkeerplaats, de grote zijn meestal vol met vrachtwagens. Na een kopje koffie rijden we door naar onze volgende pleisterplaats, het is nog maar 124 Km naar de camping. Net voor 14.00 rijden we de camping op, er is niemand bij de receptie, dus we zoeken alvast een plekje. Om 14.15 pakken wij de stoelen en zitten we heerlijk buiten en drinken een koel drankje, Daarna doe we wat huishoudelijke klusjes en ik bak een brood voor onderweg. Rond 16.00 lopen we voor de 2de keer naar de receptie en gelukkig er is iemand en wij worden ingeschreven. Het weer is heerlijk maar toch kan je zien dat ze hier ook veel regen hebben gehad. Hier en daar zie de sporen van camper banden en autobanden in het gras. Ook is er veel grind gestort op verschillende plekken voor een hardere ondergrond.