griekenlandoverdeweg.reismee.nl

reisdag 6 op weg naar Servië

We zijn om 7 uur op ontbijten op ons gemak, veel is er niet te doen omdat we al zoveel mogelijk de avond ervoor hebben gedaan. Kwart over negen rijden we de camping af, op naar de MO (rondweg rond Boedapest) om dan ons weg ter vervolgen via de M5 richting Servië. Net voordat we de M5 op willen draaien gebaart de Politie ons om te stoppen, we stoppen op de sergeantstrepen, waarna een van de agenten lachend zegt dat we weer door mogen rijden, maar wel even moeten wachten totdat het weer veilig is om de weg op te rijden. Rond 10.45 willen wij een kopje koffie drinken en zoeken een parkeerplaatsje, tot onze verbazing vinden we nog een plekje. We rijden naar de grens waar wij net voor 12.00 uur arriveren. Het is gelukkig niet zo druk en zijn al gauw in Servië. Wij rijden naar de eerste grote parkeerplaats om te lunchen. Na de lunch vervolgen we ons weg, wij passeren een tolpost trekken een kaartje uit de automaat en vervolgen onze weg. Naar de camping is het dan nog maar circa 180 Km. Bij het verlaten van tolweg worden net buiten de tolport weer staande gehouden door de Politie, weet niet wat het vandaag is maar de Politie is duidelijk aanwezig. Na het controleren van de documenten mogen we weer verder rijden. |De temperatuur is ondertussen opgelopen tot 29 graden. Om 15.30 rijden we de camping op, het is al aardig druk, er is alleen nog maar plaats achterin. Wij installeren ons aan de zijkant en zetten de auto voor de caravan, dat wordt morgen hopelijk makkelijk verg rijden. Wij hebben sterke WIFI, maar helaas is snelheid een beetje langzaam, maar we kunnen we TV kijken via de computer. Is wel een uitkomst sinds het Geoblok is opgeheven hoeven we niet de schotel meer op te zetten.

Earl