griekenlandoverdeweg.reismee.nl

Muggen invasie

We zijn vroeg wakker er komen er achter dat de muggen populatie nog steeds aanwezig is. Dus moet de vliegenmepper maar weer zijn werk doen, ze zitten werkelijk overal en kruipen overal tussen. Rond 09.30 rijden we van de camping af richting Hongarije maar eerst nog even tanken. Om 12.00 uur staan wij bij de grens en ja hoor er staat al weer een behoorlijke file, dit kan nog wel eens lang gaan duren. Na één uur zijn we de grens over, tjonge tjonge geen idee waarom het zo lang duurt, zou met de grenzen wat eenvoudiger moeten gaan. Maar ja misschien ook maar goed dat ze controleren, want je ziet in Servië nog steeds vluchtelingen langs de weg lopen die op zoek zijn naar een ander bestaan. Onderweg zo ter hoogte van Keskemet begint het op eens heel hard te waaien en hard te regen we verminderen vaart maar nog geen paar minuten later is het over en rijden we weer de caravan snelheid. De weg naar de camping is gelukkig klaar maar het is nog steeds een druk weggetje er komt een grote vrachtwagen vanaf een terrein rijden die geen aanstalten maakt om te wachten. Maar ja de weg is te smal om een vrachtwagen en een auto met caravan te laten passeren, na wat gemopperd en gesjor aan zij spiegels rijdt een stukje achteruit, Dit is helaas niet genoeg omdat er ook nog geparkeerde auto’s staan, dan draait hij terug het terrein op en kunnen wij de om 15.30 de camping op rijden. Wij installeren ons tussen 2 andere Nederlanders in, die avond eten wij in het restaurant, na eerst nog eens wat muggen naar de muggenhemel te hebben gestuurd. Het internet is zo goed geworden dat we via de computer het nieuws en de 2de helft van Duitsland – Zuid Korea kunnen zien. Ondertussen heeft zusje Corry de trouwkaart gestuurd en ik probeer via de website in te loggen, helaas dat lukt niet dus stuur ik maar een emailtje naar de Ceremoniemeesters. Na nog wat muggen gejaagd te hebben gaan we slapen.