griekenlandoverdeweg.reismee.nl

Van Vranje naar Nea Moundinia

Zelf ben ik om 6.00 al wakker en ga een heerlijke douche nemen, lekker rustig want er zijn inmiddels meer mensen bijgekomen. Als Leo wakker is ontbijten we eerst en doen daarna we onze huishoudelijke klusjes. Om 9.00 uur rijden we van de camping af en besluiten om niet in VJRM. De reis verloopt voorspoedig en net voor twaalven rijden we Griekenland in. Bij de eerste parkeerplaats stoppen we en hebben een uitgebreide lunch. Nu is het nog maar 151 Km naar de camping, helaas staat het we l goed aangegeven, maar te laat en doordat de oude bordjes er nog staan, rijden we de camping voorbij, dan maar de eerste afslag naar rechts. We stopen in een straatje en vragen naar de camping, helaas stuurt de dame ons verkeerd, dus nog maar eens vragen nu bij een pomp station. Deze dame weet waar ze het over heeft en stuurt ons de goede kant op 10 minuten later rijden wij het straatje van de camping in. Nu wil het geval dat er 2 campings zijn met bijna de zelfde naam, in de zelfde straat, t.w. camping A Ouzouni Beach en Camping Ouzouni Beach, dit omdat er in 2014 een ruzie is ontstaan tussen 2 broers en ze de camping opgedeeld hebben. Dus als we het straatje in rijden worden we naar links geroepen maar wij willen rechts zijn. De camping is redelijk bezet en we kunnen kiezen uit 2 plaatsjes we kiezen voor het plaatsje dicht bij het strand. Er wordt ons verteld dat nog niet alle plaatsen zijn aangesloten op water en elektriciteit. Wij hebben de keuze uit plaats 514 of 140, wij kiezen voor 140 deze ligt bijna pal aan het strand en uit ervaring weten we dat hier soms een lekker fris briesje is. Ook zien we dat de Duitse buurtjes die we gezien hebben op Enigma al aangekomen zijn en naast 140 staan. Zetten de caravan met behulp van de mover op zijn plaats, de plekken zijn afgebakend met heggen en erg groot zijn de plekken niet, wel staat er grote staal constructie over de plek heen dit is om in de warmen maanden een dak van bladderen te maken voor schaduw. Wij delen onze stroom met 2 buurtjes dus dat wordt uitkijken met elektrische apparaten en laat ik nu met hij Heksenpotje hebben meegnomen hebben (gelukkig maar 700 W) Senseo gebruikt meer (1450 W) maar gelukkif hebben wij een .. meter geïnstalleerd dus even regelmatig kijken naar het verbruik doet wonderen zodat we alle drie koffie kunnen zetten. Dus wij rollen het luifel uit en drinken een kopje koffie op onze nieuwe postcode. Ondertussen is het 18.10 Griekse tijd (NL 17.10)