griekenlandoverdeweg.reismee.nl

Op weg naar Kato Gatzea

We zijn op tijd wakker, ik ga maar gelijk douche want met al die campers wordt het straks nog dringen. Wij ontbijten op ons gemak hoeven alleen nog maar de schotel antenne, de kabel en pootjes in te draaien. Mijn angst om er niet uit te komen is gelukkig ongegrond geweest, zelfs met de mover gaat het gemakkelijk, we trekken gelukkig maar een klein spoor. Om 09.30 rijden we van de camping richting ringweg, het is erg druk op de weg maar de Kaart die we gedownload hebben via Google Maps brengt ons heel gemakkelijk om Thessaloniki heen. Niet veel later komen wij bij de eerste tolpost, we hebben ons al voorbereid op een duur tol ritjes. Hoe duurde de weg hoe minder auto er rijden, een Griek kan deze bedragen niet betalen wij zijn voor 311 Km 30 euro kwijt aan Tol. Na 2 uur stoppen we voor een kopje koffie, weer 2 uur verder eten wij wat wij zijn dan nog maar 55 km van Volos af. Ze zijn druk bezig om een nieuwe weg naar Volos aan te leggen, iets wat zeker nodig is want wat nog niet gedaan is zit nog steeds vol met gaten. Om 14.30 rijden we de camping op, tot onze verbazing is de camping heel erg vol met veel moeite hebben we nog een plaatsje. Door Aretha wordt verteld dat de Franse Kampers morgen vertrekken en dat we dan een andere plaats mogen uitzoeken. Het zonnetje schijnt volop en even later zitten we heerlijk onder de olijfbom