griekenlandoverdeweg.reismee.nl

Op weg naar Camping Poseidon Beach

We staan om 08.00 op en ontbijten op ons gemak, tussen door horen we nog dat de man nog in het ziekenhuis is voor tests. We doen nog wat schoonmaken en rollen het scherm op en ik ga douchen, terwijl ik douche draait Leo alvast 3 pootje in en haalt de stekker uit het stopcontact. Als ik terug ben en me aangekleed hebt draait Leo de laatste poot in. Ik stel voor om de caravan door de slagboom te rijden met de mover. Maar Leo heeft er alle vertrouwen in dat het haalbaar is met de auto. Daarna lopen wij naar de receptie en nemen afscheid van de dames. Athenia geeft ons nog een aandenken, daarna lopen we naar Carol en Alan, die lopen met ons naar de uitgang. We koppelen aan, en rijden richting de slagboom, Alan die wil helpen zegt tegen Leo dat hij vrij is Leo heeft gas en roep keihard stop, want hij raakt met het zakluifel de muur, Leo komt kijken en denkt dat het wel lukt als hij voorzichtig door rijdt helaas is dit niet het geval dus maar weer afkoppelen en met de mover de bocht nemen. Even later zijn we op weg naar camping Poseidon, omdat we google maps opdracht hebben gegeven om de tol wegen te vermijden en Leo het heeft nagekeken, hebben we alle vertrouwen in de navigatie, maar helaas hij stuurt ons toch de tolweg op via een omleiding en voor we het weten zijn we weer 16 Euro armer. We willen niet door de Temby tunnel en de tunnel onder Neos Pantaleimonas. Dus nu maar hopen dat dit wel lukt en ja hoor we mogen er af en rijden rustig door de Temby Vallei. Om 13.40 rijden we de camping op, we worden hartelijk ontvangen door Katerina en we hebben een mooie plek aan zee. We installeren ons en gaan op weg naar de Supermarkt van Stana en Hercules, we worden ook hartelijk ontvangen door Stana en voor we het door hebben staat er weer een fles Tsipero op toonbank. Als we terug lopen naar ons stekkie spreken met een Nederlands stel wat ook net gearriveerd is zij komen van Sikia dus wij waren buren op Pilion. Als ze later van het strand terug komen raken we aan de praat en we bieden ze een tsipero aan. Nel vind het zo lekker dat ze morgen ook een fles wil halen. Sjors vraagt nog of het je goed kan fietsen hier en spreken af om de volgende dag naar Leptokarya te fietsen. Rond 20.00 uur halen we een broodje Gyros en nuttige dit in ons huisje. Later die avond begint het te onweren en te regen, maar gelukkig niet lang.