Storm

In de ochtend doen we boodschappen, tegen de middag gaat het hard waaien en wij draaien het luifel maar in. Ook de zee laat zich goed horen, alles wat dicht bij de zee staat wordt nu overspoeld door hoge golven. Sommige mensen proberen hun stoelen en parasols in veiligheid te brengen. Leo fiets nog even naar ATM, ze hebben er 1 in op het weggetje gezet alleen rekent die 2,93 onkosten voor de transactie. Dus Leo fiets nog even een naar Leptokarya. Tegen half drie lopen we even naar Karel en Marjolein, daar keuvelen we wat, helaas moeten we het vroeg afbreken, want ik krijg het erg koud. Als we een uurtje bij de caravan zijn neemt de wind af we besluiten om het luifel schoon te maken en dan maar weer op te rollen. Het was de bedoeling om uit eten te gaan, maar ik heb nog zoveel salade dat we besluiten om die eerst maar op te eten. Ook maken we plannen hoe wij het morgen aan gaan pakken omdat er slecht weer voorspeld wordt. Deze avond kijken we naar de voetbalwedstrijd België – Tunesië en Duitsland – Zweden.

Bezoekje van Suzy, Suzy's moeder en Nicolina

Suzie beloofd om langs te komen dus we blijven rond de caravan, ik doe nog een wasje en als ik terug kom is ze gearriveerd samen met haar dochter Nicolina en haar moeder. Wij nemen een duik in zee met ze alle, Nicolina is dol op water en is er bijna niet uit te krijgen, dit roept herinneringen op, Aschwin was ook zo’n waterrat wilde nooit het water uit en als hij even op zijn handdoek gaat liggen viel hij in slaap, zo moe was hij. Die avond komen Marjolein en Karel langs. zij hebben de dag daarvoor hun dochter en achterkleinkind naar het vliegveld gebracht die waren op bezoek. Tegen 23.00 gaan ze weer richting hun stekkie op een andere camping.

Bezoekje aan Platamonas

Vandaag vertrekken Nel en Sjors, ook onze Oostenrijkse buren gaan er vandoor, deze laatste is geen gemis, hij is echt niet te verstaan.  Deze ochtend brengen wij een bezoekje aan Pauline en de boys (Dimitri en Kostas). Zij heeft het nog steeds haar handen vol  met oppassen op haar kleinkinderen. Omdat we maar een weekje hier zijn maken wij geen afspraken meer, wij rijden nog maar eens door Platamonas en zien ook Dimitri en zijn vrouwe, deze zijn beide nog in goede gezondheid. Wij proberen om te tanken maar bij de BP waar we staan kunnen we niet met onze bankpas betalen, dus op naar de volgende pomp. Leo fiets ook nog even naar het groeten stalletje en haalt sperziebonen, dus vanavond op het menu gebakken aardappels met boontjes. De MC heeft zijn dienst goed bewezen, hebben bijna alle gerechten er in gemaakt, van Chinese gerechten (wokken) groenten (stomen) brood (rijzen en bakken) vlees (braden en Sudderen) en rijst (koken).

Dag theepot

Vandaag doen we niet veel, ondanks dat het vannacht even geregend heeft is het broeierig, we rijden naar Lidl en voor wat groenten, Ik informeer naar Mutley, ook breken we nog even onze theepot, dus na tig jaren dienst hebben nu geen theepot meer.  Later die middag maken Leo en Nel een strandwandeling, zij wil graag door het oude spoortunneltje, ik pas en Sjors ook die wil graag zijn boek uitlezen. Tegen 16.00 zijn ze weer terug en we nemen allemaal een verfrissende duik. De camping wordt steeds drukker ook zijn de kinderen laat buiten en op het strand luidruchtig aanwezig. Morgen maar proberen of we Pauline even kunnen zien, we hebben het nog druk met alle bezoekjes.

Frapé

We nemen een heerlijke douche en ontbijten, rond 10.00 uur rijden we met ze vieren eerst naar het hotel en dan naar Leptokarya, waar we op een terras een Frapé drinken, nog wat later rijden we terug naar de camping waar we een heerlijke duik nemen in de zee. Jammer dat de tijd zo kort is, om met dit leuke stel meer dingen te doen, want donderdag vertrekken ze alweer richting Bulgarije.

Op weg naar Camping Poseidon Beach

We staan om 08.00 op en ontbijten op ons gemak, tussen door horen we nog dat de man nog in het ziekenhuis is voor tests. We doen nog wat schoonmaken en rollen het scherm op en ik ga douchen, terwijl ik douche draait Leo alvast 3 pootje in en haalt de stekker uit het stopcontact. Als ik terug ben en me aangekleed hebt draait Leo de laatste poot in. Ik stel voor om de caravan door de slagboom te rijden met de mover. Maar Leo heeft er alle vertrouwen in dat het haalbaar is met de auto. Daarna lopen wij naar de receptie en nemen afscheid van de dames. Athenia geeft ons nog een aandenken, daarna lopen we naar Carol en Alan, die lopen met ons naar de uitgang. We koppelen aan, en rijden richting de slagboom, Alan die wil helpen zegt tegen Leo dat hij vrij is Leo heeft gas en roep keihard stop, want hij raakt met het zakluifel de muur, Leo komt kijken en denkt dat het wel lukt als hij voorzichtig door rijdt helaas is dit niet het geval dus maar weer afkoppelen en met de mover de bocht nemen. Even later zijn we op weg naar camping Poseidon, omdat we google maps opdracht hebben gegeven om de tol wegen te vermijden en Leo het heeft nagekeken, hebben we alle vertrouwen in de navigatie, maar helaas hij stuurt ons toch de tolweg op via een omleiding en voor we het weten zijn we weer 16 Euro armer. We willen niet door de Temby tunnel en de tunnel onder Neos Pantaleimonas. Dus nu maar hopen dat dit wel lukt en ja hoor we mogen er af en rijden rustig door de Temby Vallei. Om 13.40 rijden we de camping op, we worden hartelijk ontvangen door Katerina en we hebben een mooie plek aan zee. We installeren ons en gaan op weg naar de Supermarkt van Stana en Hercules, we worden ook hartelijk ontvangen door Stana en voor we het door hebben staat er weer een fles Tsipero op toonbank. Als we terug lopen naar ons stekkie spreken met een Nederlands stel wat ook net gearriveerd is zij komen van Sikia dus wij waren buren op Pilion. Als ze later van het strand terug komen raken we aan de praat en we bieden ze een tsipero aan. Nel vind het zo lekker dat ze morgen ook een fles wil halen. Sjors vraagt nog of het je goed kan fietsen hier en spreken af om de volgende dag naar Leptokarya te fietsen. Rond 20.00 uur halen we een broodje Gyros en nuttige dit in ons huisje. Later die avond begint het te onweren en te regen, maar gelukkig niet lang.

Eten bij Carol en Alan

We staan rond 08.00 uur op en ontbijten, op weg naar de douche kom ik een Nederlandse vrouw tegen die een trip wil gaan maken. Ik raad haar aan om de trip anders te doen omdat de route die ze willen gaan doen je langs vele afgronden en dieptes voert. Ze zegt dat ze dat niet erg vinden en ik wens ze een veilige trip. Wij pakken nog wat in en rond 10.00 spellen we nog een spelletje petanque. Na 1 spel dat we wederom glansrijk verliezen, drinken wij een kopje koffie. Wij zijn nog maar net begonnen met spel 2 als het begint te plenzen, jammer maar het is niet anders. Wij lunchen zien nog wat Fransen en Italianen, die met enorme campers binnen komen en als Athinia probeert ze op de plek te loodsen gewoon niet luisteren naar de aanwijzingen, dus George wordt opgeroepen en ja een man daar luisteren ze wel na. Rond 14.00 proberen we te betalen, maar het is zo druk in het restaurant dat er wordt gevraagd rond 17.00 terug te komen. We pakken nog wat kleine dingen in en rekenen af op de afgesproken rijd. Omdat wij vanavond bij Carol en Alan eten, gaan we naar het afrekenen met onze stoelen naar de camper van Carol en Alan. Die maken een hele show van de barbecue en is dan ook al gauw een vrolijke boel. Als we net zitten te eten, klinkt er een ijswekende schreeuw, we snellen in richting waar de schreeuw vandaan kwam. Dat blijkt niet ver van de camper van Carol en Alan, man ligt op de grond helemaal wit en met blauwe lippen. Laten we hopen dat hij alleen flauw gevallen is, binnen korte tijd staan er allemaal dokters om hem heen. Maar wij vinden het verstandiger om een ambulance te bellen, dat gebeurt dan ook door de toegesnelde staaf van de camping. Ondertussen is de man weer bij bewustzijn en 20 minuten later staat er ook een ambulance. De man wordt meegenomen en later we hopen en duimen dat het allemaal wel meevalt. Alan trakteert ons op een heerlijk ijsje en rond 21.00 uur gaan we richting caravan ik met een maar muggenbulten meer dan dat ik vertrok, ze moeten mij wel hebben deze keer, ondanks alle smeermiddeltjes.

Donderen en regen

Rond middernacht begint het te donderen en te regen, maar het onweer komt niet echt dicht bij, ook de regen is niet heftig. Wel hebben wij de verdere dag regelmatig regenbuitjes het is zo weinig dat je er bijna niet nat van wordt. We pakken nog wat in en ruimen wat spullen weg, ja het einde op deze fijne camping komt nu toch in zicht. We zijn hier sinds 9-5 maar voor ons gevoel is dat nog niet zo lang, de tijd is omgevlogen. Vanavond eten we in het restaurant en morgen eten wij bij Carol en Alan. Als ik dit zit te schrijven schijnt het zonnetje alweer. Leo maakt het schoon, hier zit nog de bagger in van camping Ouzouni Beach.